Niedziela Podlaska

Wakacje z Matką Bożą Ostrobramską

Marta Bogucka

Wakacje z Matką Bożą rozpoczęły się w niedzielę 30 czerwca o godz. 8.30 Mszą św. w kościele Trójcy Przenajświętszej w Ciechanowcu, w którym już od bardzo dawna znajduje się wizerunek Matki Bożej Ostrobramskiej.

51 osób - dzieci i młodzież: z Ciechanowca, Bielska Podlaskiego, Dziadkowic i Białegostoku, kilku opiekunów, nasz kierowca pan Kazimierz i ks. Janusz Szymański - wszyscy wyruszyliśmy do Matki Bożej. Zanim jednak dotarliśmy na Litwę, pierwsza niespodzianka - rejs statkiem z Augustowa do Studzienicznej. Później dotarliśmy na miejsce noclegu, gdzie zostaliśmy serdecznie powitani przez gospodarzy. A kiedy już wszyscy trafili do swoich pokoi, zjedli kolację i zapoznali się ze sobą nawzajem, zakończyli dzień Apelem Jasnogórskim.

Każdy dzień miał swoje stałe punkty: poranna gimnastyka, „inspekcja” pokoi, tradycyjne litewskie posiłki, ale skoro wakacje z Matką Bożą, to nie zabrakło także modlitwy różańcowej, Eucharystii i Apelu. A do tego codziennie nowe atrakcje. Najpierw piesza wyprawa do Trok, później wspólne grillowanie, kąpiel w pobliskim jeziorze, rozgrywki sportowe, dyskoteka, a nawet artystyczne występy uczestników.

I Wilno - cmentarz na Rossie, gdzie pochowana jest matka Józefa Piłsudskiego i jego serce. Kościół Świętych Piotra i Pawła z ponad dwoma tysiącami rzeźb o tematyce biblijnej i historycznej. Prawosławna cerkiew Świętego Ducha - miejsce szczególnej czci trzech męczenników: Jana, Antoniego i Eustachego oraz greckokatolicka świątynia Ojców Bazylianów. O godz. 15 w Godzinie Miłosierdzia stanęliśmy przed obliczem Matki Miłosierdzia, by tam uczestniczyć w Mszy św. i pośród wielu srebrnych serc zostawić swoje. Potem jeszcze spacer po Wilnie, Góra Giedymina, a w drodze powrotnej pałac Tyszkiewiczów.

Nasz kilkudniowy wypoczynek minął szybciej niż się spodziewaliśmy i nadszedł dzień, kiedy trzeba było wracać. Tak jak rozpoczęliśmy nasze wakacje poranną Mszą św., tak samo je zakończyliśmy. A później jeszcze wizyta w aquaparku w Druskiennikach, po drodze piknik, koncert życzeń w specjalnej wakacyjnej, autobusowej rozgłośni i powrót do domu.

2013-07-24 09:52

Pokój i radość

Archiwum

Bp Andrzej Przybylski: jeśli chcemy mieć pełnie życia, to musimy wdychać Ducha Świetego

2024-05-18 08:32

Każda niedziela, każda niedzielna Eucharystia niesie ze sobą przygotowany przez Kościół do rozważań fragment Pisma Świętego – odpowiednio dobrane czytania ze Starego i Nowego Testamentu. Teksty czytań na kolejne niedziele w rozmowie z Aleksandrą Mieczyńską rozważa bp Andrzej Przybylski.

Noc Muzeów w Twierdzy Zmartwychwstanek

2024-05-19 17:18

Archiwum sióstr zmartwychwstanek

Gmach prowadzonych przez siostry zmartwychwstanki Szkoły Podstawowej i Liceum na stołecznym Żoliborzu otworzył wczoraj swoje wnętrze dla zwiedzających w ramach Nocy Muzeów.

Moc Ducha w Kościele

Bp Andrzej Przybylski: jeśli chcemy mieć pełnie życia,...

Kiedy żyjemy według Ducha Świętego, Bóg jest...

Jak działa Duch Święty?

Nowenna do Ducha Świętego

10 mało znanych faktów o objawieniach w Fatimie

#NiezbędnikMaryjny: Litania Loretańska - wezwania

Hiobowe wieści dla katechetów

Wiadomości

Litania nie tylko na maj